Pigment Laser

Je kent het wel, dat ene vlek in je gezicht.. de eerste wat je opvalt als je in de spiegel kijkt. Je ziet ze zelfs door je make-up heen schijnen. Ik zie je al knikken.. JA pigmentvlekken! Een van de meest voorkomende huidproblemen en kan verschillende oorzaken hebben. Een van de boosdoeners kennen we al, de zonnestralen! Maar hoe kunnen we deze vlekken nou op de juiste manier bestrijden?

Pigmentvlekken zijn donkere vlekken op de huid, die bestaan uit ophoping van melanine (pigment). Alhoewel we ons het meeste storen aan de vlekken in het gezicht, kunnen deze ook elders op het lichaam voorkomen. Pigmentophoping kan verschillende oorzaken hebben bijvoorbeeld door onverantwoord zonnen, zonnebank, medicatie, als gevolg van een ontsteking, zwangerschap, menopauze of ouderdom.

Van nature is melanine aanwezig in onze huid als een beschermingsmechanisme tegen de schadelijke invloeden van de zon. Maar wanneer deze proces ongecontroleerd verloopt, is de kans groot dat de melanine verdeling niet evenredig verloopt en samenklonteringen ontstaan, als gevolg zichtbare pigmentvlekken.

Pigmentvlekken kunnen op verschillende manieren behandeld worden, afhankelijk van de aard. Een van de beste technieken voor oppervlakkige pigment is de laser behandeling met GentleLase Pro-U. Deze laser kan in 3 tot 5 behandelingen het pigment minimaliseren/ verwijderen. Tijdens de behandeling wordt het gebundelde licht uit de GentleLase Pro-U in de huid omgezet in warmte.  Door deze energie wordt de pigment vernietigd. Na de behandeling zullen de pigmentvlekken eerst donkerder kleuren. Binnen een paar dagen ruimt het lichaam de pigment op. Dit proces verloopt met een lichte korstvorming en schilfering.

Welke huidproblemen kunnen behandeld worden met GentleLase Pro-U

• Oppervlakkige pigmentvlekken
  • Sproeten
  • Ouderdomsvlekken
  • Post-inflammatoire hyperpigmentatie

Waar moet je op letten voor - en na de behandeling?

• Wij raden aan om tot 4 weken na de behandeling de huid goed te beschermen met een dagcreme met SPF 50 en deze om de twee uur te herhalen, om het ontstaan van hyperpigmentatie te voorkomen.
  • Wij raden ten zeerste af om gedurende 4 weken na de behandeling zongedrag te vertonen.
  • De huid kan na de laser behandeling een korstje vormen of schilferen. De mate van de korstvorming en schilfering kan variëren per huidtype en behandel indicatie. Het is ter zeerste afgeraden om aan de schilfers te trekken, de huid te scrubben of te krabben gedurende de huidvernieuwing.
  • Een bezoek aan zwembad, sauna of stoomcabine is gedurende 7 dagen na de behandeling afgeraden.

Before & After